15 mai, 2008

Despre localitatea natală

Orasul Avrig Avrig (în maghiară Felek, în germană Freck, Fryk) este un oraş din judeţul Sibiu, Transilvania, România. Are o populaţie de 14.259 locuitori si a fost atestat documentar in anul 1346. Este situat la poalele Munţilor Făgăraş, pe malul drept al râului Olt, la 35 km de Sibiu. În apropierea Avrigului, la poalele muntelui, s-au construit un număr mare de cabane (Cabana Poiana Neamtului, Cabana Bârcaciu, Cabana Ghiocelul etc.). Cel mai important monument istoric din oraş este Palatul de vară Brukenthal, construit în 1771 în stil baroc, ca reşedinţă de vară a baronului Samuel von Brukenthal, guvernatorul Transilvaniei. În oraş se găsesc de asemenea două biserici cu caracter istoric: biserica evanghelică, construită în secolul XIII şi fostificată în secolul XVI, biserica ortodoxă, construită în secolul XVIII. Gheorghe Lazăr, fondatorul învăţământului în limba română din Bucureşti s-a născut şi a murit in Avrig. Avrig Amplasare 45°42′29″N, 24°22′29″E Ţară România Judeţ Sibiu Atestare documentară 1346 Populaţie 14259 (2002) Suprafaţă 133,36 km² Densitatea populaţiei 106,92 loc./km² Localităţi suburbane Bradu, Glâmboaca, Mârşa, Săcădate

4 comentarii:

  • Roderick says:
    30 mai 2008, 11:01

    Poate ar fi bine sa mentionezi ceva despre istoria veche si descoperirile arheologice din zona.

  • RADU - VASILE CHIALDA says:
    30 mai 2008, 13:34

    Iti multumesc foarte mult pentru sfat.
    Ceva date despre istoria localitatii cred ca am, insa despre descoperirile arheologice nu am nici cele mai mici informatii.
    daca ai tu asa ceva chiar te rog sa mi le trimiti.
    le-as atasa imediat pe blog.
    Pana atunci te rog sa votezi la chestionarul blogului si sa imi spui daca ai ceva timp daca iti place acest blog.
    Astept confirmare.

  • Roderick says:
    1 iunie 2008, 01:00

    O sa incerc sa ma interesez mai indeaproape despre istoria veche si arheologia locului. Interesanta pare localitatea Racovita, din acest punct de vedere.
    O simpla cautare google m-a dus pe http://arheologie.ulbsibiu.ro/publicatii/bibliotheca/repsibiu/a-h/avrig.htm
    In epoca bronzului, pe teritoriul Avrigului a existat, se pare, o asezare "pasnica", fara intarituri.

    La chestionarul cu lumile posibile am votat- rational- NU.
    La cel cu desenele animate, am votat Looney Tunes; nu ai inclus insa Cow&Chicken , nici Weasel&Baboon. Eu sunt un mare fan al acestora.

    Blogul mi se pare interesant, altfel as fi ramas fara comentarii:) E si bine organizat (ceea ce nu e stilul meu, dar apreciez la altii).

  • RADU - VASILE CHIALDA says:
    1 iunie 2008, 10:20

    multumesc mult de link-ul aratat,
    am atasat deja informatiile primite.
    sper sa fi citit si celelalte articole despre Avrig gasite de mine ulterior primului tau comentariu.

Trimiteți un comentariu

nu te costa nimic sa adaugi un comentariu

News bog