14 iunie, 2008

Repartizare computerizată sau examene?

  Mai mult de 200.000 de elevi absolvenţi ai claselor a VIII-a se înscriu în această perioadă la licee şi şcoli profesionale. Ministerul Educaţiei a avertizat că formularele de înscriere trebuie completate cu mare atenţie. Dacă un elev optează pentru un liceu cu medii de admitere mai mari decât ale sale sau nu formulează un număr suficient de opţiuni, riscă să fie lăsat pe dinafară de sistemul informatic care calculează totul în funcţie de medie. Asociaţia Părinţilor se plânge că sistemul computerizat care împarte elevii la licee în funcţie de medii nu ţine seama de aspiraţiile copiilor şi încurajează corupţia şi incompetenţa: toată lumea aleargă după note mari, indiferent de performanţele reale. Unii directori de licee propun revenirea la sistemul clasic de admitere: examene organizate de fiecare liceu în parte, în funcţie de profil, la care să se prezintă elevii interesaţi. Care este opinia dumneavoastră în această privinţă? Ar fi utilă revenirea la examenele de admitere la intrarea în liceu? Cred că numai examenele sunt cele care pot departaja corect valorile. Ar putea fi corect şi media tezelor unice + media obictelor din ultimii 2 ani, numai la obiectele la care copiii dau teze unice. Cel mai mare stres îl au copiii atunci când sunt nevoiţi să înveţe la toate obiectele. Nici un copil nu poate fi la fel de bun la matematică, română, desen, muzică, etc şi de aici stresul de a obţine note foarte mari la toate. Se ştie că sunt şcoli unde se copiază la tezele unice. Aceste teze ar trebui supravegheate de profesorii care nu predau la şcoală respectivă. De asemenea, există parcă o întrecere între profesori care dau note foarte mari pentru ca şcoala la care predau dumnealor să fie cea mai bună. Observaţi diferenţele între notele pe care le iau copiii la şcoală şi cele din tezele unice. Deci mulţi profesori acordă nejustificat note mari la clasă, de aceea cred că nu rezultă un sistem valoric corect. Rugăm Ministerul Învăţământului să scoată din media finală media tuturor anilor, care conduce la un stres foarte mare atât pentru copii cât şi pentru părinţi. Menţionez că am un copil în clasa a-7- a, cu ani în urmă am predat şi ştiu destul de bine cum merge sistemul. Florian Florea, Alexandria Examenul ar fi cel mai bun. În prezent, se copiază la tezele unice în multe şcoli, ceea ce ,,dăunează grav sănătăţii" societăţii româneşti şi membrilor ei. Va fi un mijloc prin care se va încetini analfabetizarea învăţământului românesc. Examenele vor începe să redea un pic din demnitatea profesorului, acum pierdută în mare parte, vor crea premisele unei conştiinţe profesionale şi ale unei performanţe mai mari la nivel de individ şi societate. Sandina Stana, Târgovişte Să facă examene de admitere şi totul o să fie ok..ştie omul unde are rost să meargă şi pentru ce... Dorin, Oradea În ultimii 20-30 de ani, încet, dar sigur, s-a schimbat ceva în rău: a apărut concurenţa între profesori! S-a mers pe dictări sofisticate, învăţate de elevi şi redate întocmai la examene. Au apărut tot felul de culegeri "ajutătoare", care dau mură-n gură elevului comentarii şi rezumate, copilul nu mai crează nimic, el toceşte ce i se dă! Elevul a fost sărăcit, a devenit doar un instrument în mâna dascălilor dornici să se afirme cu rezultate doar aparent bune. În fond, dezastruoase în timp! Lipsa de lectură s-a accentuat şi datorită calculatoarelor… Rezultatele se văd în timp… Note mari sunt, profesori "eminenţi" sunt, dar elevi cu cunoştinţe temeinice - mai rar! De suprafaţă este totul! Tinerii profesori nu se mai străduiesc să explice copilului în amănunt fenomenul nou, ei doar predau! Cât s-a înţeles nu-i interesează! S-a făcut în anii trecuţi! Copilul trebuie să-şi amintească! Generaţia veche de profesori repeta mereu şi exersa! Astăzi aceste bune deprinderi s-au pierdut pe drum! Rezultatele se văd! Desigur că pentru licee s-ar pretinde examene, dar să ai pe cine examina! Să se schimbe optica predării noului material! Fără acest lucru, elevii noştri vor avea cunoştinţe tot mai inconsistente! Felicia Roman, Oradea Trăiesc în Chicago şi mă îngrozeşte sistemul de învăţămînt preuniversitar. Din proprie experienţă pot să spun că sistemul de înainte de '90 era extraordinar, profesorul explica, preda şi cel ce voia să înveţe, învăţa. În America eu, mamă, trebuie să fiu profesor ca la şcoală. Numai la teste sunt buni. Fraţi români, occidentul vă invidiază pentru creierele provenite de acolo. Nu copiaţi răsfăţul şi lenea altora, numai muncind poţi ajunge departe. Ana Berger, SUA Sunt perfect de acord cu o medie între media generală a anilor de studii şi un examen serios de admitere. Ar reflecta cel mai bine valoarea educaţională a elevului, dar şi cu scoaterea calificativelor la I/IV şi a tezeleor astea tâmpite care practic obligă la subiectivitate şi incorectitudine. Dănuţ, Suceava În România, oricărui sistem de selecţie îi sunt căutate punctele vulnerabile. Pentru a-l face penetrabil pentru non-valori. De ce oare? Pentru că există încă în România o structură administrivă, sursă de sinecuri, accesibilă printr-o diplomă, obţinută în orice condiţii. Acest lucru explică situaţia învăţământului românesc. Alexandru Jecu, Bucureşti Sistemul computerizat e foarte bun în teorie, dar, în România, nu are cum să meargă. În primul rând dacă datele introduse sunt "incorecte" rezultatele o să fie incorecte. Şi la ce anume mă refer când zic incorecte? Incorecte nu în sensul că părinţii nu ştiu să le completeze. Incorecte în sensul că mediile care se introduc acolo nu indică nivelul copilului. Mediile din gimnaziu diferă de la şcoală la şcoală. Un copil de la o şcoală bună are media 8 să zicem şi un copil de la o şcoală mai puţin bună, dar cu acelaşi nivel de cunoaştere, are 8. Plus că se copiază la tezele unice. Pe de altă parte, dacă se dau examene la fiecare liceu în parte creşte şansa de fraudă. Ar fi mai uşor pentru cineva să-şi cumpere un loc la liceu. De vină nu e sistemul, ci românul. Constantin Examenele clasice sunt garanţia calităţii învăţământului liceal. Fără medii şi alte variabile care nici măcar nu corelează cu calitatea de elev. Sorin Panca, Cluj Napoca Repartizarea computerizată mi se pare mult mai bună şi mai eficientă decât cea prin examene. Nu e vina sistemului informatic că unii părinţi nu sunt capabili să completeze un formular şi apoi se vaită că alţii sunt de vină. Să nu-şi închipuie nimeni că, dacă se va reveni la examenele de admitere, va dispărea automat corupţia. Când am dat examen de admitere în liceu (1984) s-au făcut diverse "aranjamente" pentru a favoriza copiii unor nomenclaturişti. Evident că nimeni NU a fost tras la răspundere vreodată pentru asta. Gruia, Canada O asociaţie precum ,,Asociaţia Părinţilor", care judecă global ,,aspiraţiile copiilor", mi se pare că este o idee venită din altă epocă. Şi mai este ceva - în tot acest scandal, unde îşi au locul tinerii care vor intra în liceele de artă şi cele de muzică? Cele de filologie? Pentru ei nu mai este nevoie de examene? Sau poate că s-a renunţat la liceele acestea? Cît despre renunţarea la admiterea la licee precum Liceul Internat din Iaşi sau Sfîntul Sava din Bucureşti (primele două care îmi vin în minte) mi se pare cel puţin deplasată. ,,Pericolul corupţiei şi incompetenţei" de care vorbesc reprezentanţii acelei asociaţii a părinţilor nu are nimic de-a face cu renunţarea la ideea competiţiei: afirmaţia ,,toată lumea aleargă după note mari, indiferent de rezultatele reale" mi se pare o absurditate. Nu notele apreciază rezultatele reale? Ce altceva? Iar notele date altfel decît prin examen mi se par orice altceva decât note. Sau România a devenit o excepţie? Thomas Hampson, Germania E numai vina părinţilor! Cât de greu poate fi să completezi nişte coduri cu atenţie? Dacă se trece pe vechiul sistem, cel cu examene, ne întoarcem de unde-am plecat: stres pentru elevi, iarăşi corupţie, iarăşi scandal!!! Nici un sistem nu poate fi perfect atâta timp cât părţile lui (şi aici mă refer la oameni: profesori, elevi, părinţi), nu sunt perfecţi. Toţi vor note mari, indiferent dacă e sistemul computerizat sau nu! Cătălin, Bucureşti Cred ca o medie facuta intre media generala si examen de admitere ar fi lucrul cel mai potrivit. Ar scadea sansele elevilor slabi dar cu note mari sa ia locul elevilor buni dar ar scadea si riscul de a intimida elevul cu un examen unic. Si totusi, oriunde, examenele sunt cele care pun elevul in locul potrivit lui. Ada Crisan, Cluj E numai vina parintilor! Cat de greu poate fi sa completezi niste coduri cu atentie? Daca se trece pe vechiul sistem, cel cu examene, ne intoarcem de unde-am plecat: stres pentru elevi, iarasi coruptie, iarasi scandal!!! Nici un sistem nu poate fi perfect atata timp cat partile lui (si aici ma refer la oameni: profesori, elevi, parinti), nu sunt perfecti. Toti vor dori note mari, indiferent daca e sistemul computerizat sau nu! Catalin, Splaiul Independentei IN NICI UN CAZ !!! Toate aceste "noi modele de invatare strica" vedem ce se face in universitati, sa nu facem acest haos si in licee. Fernrohr Mocushi

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

nu te costa nimic sa adaugi un comentariu

News bog