29 ianuarie, 2009

MĂ REVOLT, DECI EXIST

Pentru mulţi dintre noi, refularea dorinţelor arzătoare, deseori cu caracter obscen, dar de cele mai multe ori lipsite de argumentare, iar la o expertiză mai atentă se constată ca a fost un act lipsit de discernământ, este un mod de manifestare.

Şi unde putem să ne expunem astfel de răfuieli interioare, daca nu în stradă, acolo unde trece ochiul fiecăriua dintre noi şi unde este locul ideal, cred, pentru o expoziţie a avangardei prostiei umane.

Cineva spunea cândva: mulţi proşti se nasc pe lume, dar nu asta este importnat, ci faptul că mama lor este întotdeauna gravidă.

Iar dacă acest act s-a întâmplat taman pe strada Lăpuşneanu din Iaşi, la noi în literatură există o altă expresie celebră, provenită din gura personajului său literar şi cred că ar fi de bun augur: mulţi doamne, dar proşti...

Ce o fi fost în capul celui ce a scris:

MĂ REVOLT, DECI EXIST!?

sper să nu fie vre-un student la filosofie, care să îl parafrazeze pe Descartes cu al său dicton celebru: gâdesc, deci exist.

8 comentarii:

  • solitaryman says:
    29 ianuarie 2009, 21:20

    Foarte frumos expus. Un putin cunoscator ar fi foarte usor influentat de zisele tale. Initial nu am citit in stanga, unde scrie ca esti profesor de stiinte umane si m-am gandit ca sunt parecierile unui tip oarecare. Insa vazand ca "esti un OM şi atât!" m-am lasat pagubas pentru ca oamenii ca tine nu se vor schimba niciodata, in plus vor evolua in brute "culturalizate" pentru a da exemplu in societate.. a da exemplu in societate de ce anume? Un exemplu de "Doctorand cercetător la Univ. Al. I. Cuza, Iaşi; Profesor de ştiinţe socio-umane: filosofie, logică, psihologie, economie politică, educaţie antreprenorială; Artist plastic şi grafician liber profesionist; Iubitor de poezie şi nuvelistică, scriitor experimental; Pasionat de tot ceea ce este frumos şi cu un bun simţ estetic."? care nu stie de Albert Camus? "Omul Revoltat"? Camus condamna sinuciderea, neconsiderand a fi o cale buna de urmat, afirma deasemenea o alta cale aceea a "revoltei instinctive". Nu doresc sa-ti subminez in niciul fel credibilitatea, sau statutu-ti de inalt om al societatii, insa nu vad de ce esti atat de curios de ce este in capul celui ce a scris acele cuvinte, care in opinia mea, prezinta un oarecare adevar. Scriu adevar pentru ca nu vad ce anume te-ar mai putea readuce cu picioarele pe pamant, cand in juru-ti totu-i plin de mizerii si batjocura da adresa rasei umane, decat Revolta. De aceea consider ca aprecierile tale sunt nu doar subiective, ci si pline de prejudecati rautacioase. Forma expunerii ar fi fost de dorit, intr-o normalitate sociala, sa fie alta. Dar traim intr-o lume ce nu are intotdeauna atentia indreptata spre fapte de natura spirituala sau filosofica.

  • RADU - VASILE CHIALDA says:
    29 ianuarie 2009, 23:12

    1. mă bucur ca nu te-ai recomandat ca anonim
    2. cu toate că un nickname stă în locul unui anonim
    3. o critică bună, sau aşazis bună, se face cu tot discernământul unui om, cel puţin din punct de vedere etic
    4.da, sunt subiectiv în acest mic articol de postare, un comentariu poate prea apropiat de mintea mea "bolnavă", nu cred că nu mai sunt persoane care gandesc la fel, poate majoritatea gandim la fel, insa nu vrem sa ne aratam fata, eu cel putin am fost sincer in ceea ce am spus
    5. esti un om caruia ii place sa ii prafuiasca bine pe ceilalti din jur cu judecata loi rationala si prea psihologista, in loc sa aprecieyi sinceritatea subiectiva, aprecieyi faptul ca am lasat sa se inteleaga, si inca mai cred că pe bună dreptate, că lumea este agresivă cu frumuseţia străzii şi se revoltă în mod, cred eu, ciudat, ceea ce nu ar fi trebuit să se întâmple
    6. dacă aş fi fost şi eu răutăcius ţi-aş fi spus că nu şti să scri, aşa că am lăsat postarea aşa cum ai scris-o tu, lumea o să priceapă că sunt greşeli de tehnoredactare, aşa cum eu am gândit din punct de vedere subiectiv situaţia
    7. nu am furat, nu am dat în cap nimănui, am ajuns acolo unde sunt pe munca mea, faptul că sunt profesor şi doctorand în acelaşi timp, nu îmi dă dreptul să judec pe nimeni, dar dreptul la opinie nu mi-l poate lua nimeni
    8. nu a fost intenţia mea, aceea de a manipula pe cineva, ci de a-mi spune o părere
    9. din nefericire pentru comentariul tău să şti că am citit Camus "Omul revoltat" şi mai mult decât atât, am citit şi alte opere ale lui
    10. am tratat subiectul din perspectiva mea, a unui om sincer, modest (vezi: un om si atât, iar drept dovadă că nu îţi port pică pentru comentariul tău răutăcios şi pentru cuvintele care nu sunt verosimile (vezi: brute culturalizate), îţi postez comentariul

    N. B. nu mai arunca baliverne, atunci când nu eşti în temă, mai bine spune-mi şi mie ce ai în gând ca să nu mai arunc opinii ca despre cel care a făcut gestul acela pe zidurile unei clădiri din Iaşi

    P. S. nu te cunosc dar tare aş vrea, aici este un blog personal, îmi spun părerea şi atât, dacă te interesează o discuţie personală, găseşti adresa mea de mail în stânga, la contact şi aştept provocările tale, căci sunt deschis la aşa ceva

  • solitaryman says:
    30 ianuarie 2009, 00:40

    Incep, cum se cuvine, prin a-mi cere iertare. Si scriu cu sinceritate ca am gresit; nu a fost forma cea mai buna de a comenta. Recunosc de altfel ca m-a luat valul in a arunca baliverne, am fost rautacios si nu in ultimul rand in subiectiv. Am exagerat prin a face aprecieri la adresa unui om necunoscut si ma vad in situatia de a-mi cere iertare. Citesc de obicei seara diferite bloguri, am dat peste articolul asta si m-am pripit in concluzii rautacioase. Insa parerile mele de rau se opresc doar la faptul ca am judecat neintemeiat, sa nu intelegi ca am ceva cu tine. Cat despre faputl ca lumea se revolta ciudat, de crezi asta? e atat de evident ca lumea nu are sa se schimbe! Strazile sunt pline de oameni carora ochii le ard de prejudecati, unilor oameni le lipseste cu desavarsire compasiunea, ne mai respectandu-se o lege morala acestia ajung sa fie opriti din demersurile lor pline de avaritie (si uneori diabloice) ca niste animale de un gard electric (legea). Eu nu vad decat o lume manipulata, caz in care nu cred ca mai are importanta cum te revolti atata timp cat atragi atentia asupa unui aspect, ca trebuie sa fii revoltat!
    P.S. Daca ajuta la ceva poti posta si asta.

  • RADU - VASILE CHIALDA says:
    30 ianuarie 2009, 01:01

    nici eu nu am ceva cu tine
    si te rog sa nu ma intelegi gresit
    este un blog de opinie,cred ca fiecare are opinia sa, cel putin asa tind sa cred
    mie mi s-a parut ca nu prea ai comentat postarea, ci mai mult atitudinea mea.
    da, fiecare se revolta asupra societatii, pe mine nu ma intereseaza de ce, pentru ca asta stim cu totii, chiar tu ai argumentat motivul,
    pe mine ma intereseaza ceea ce se afla in mintea unui om atunci cand fac astfel de acte, pe care eu le numesc mai vulgare decat a starge o vitrina de magazin, mesajul acela va ramane pentru multa vreme, o vitrina se poate reface.
    eu nu incerc sa mimez realitatea si sa accept faptul ca se poate ajunge la astfel de acte, penibile de altfel, eu incerc sa insinuez ceva pentru ca altineva sa perceapa ce vrea si sa ia atitudine.
    un prim pas este chiar acest dialog al nostru
    eu nu mimez nici cultura, am citit multe pana acum, insa poate prea putine pentru a ma considera un om cult
    totusi am curaj sa imi spun opinia si ce gandesc
    am reactionat si eu prea violent, insa faptul ca imi sunau spusele tale prea agresiv la adresa mea, m-a facut sa imi sustin cu si mai mare tarie opinia
    belive it or not...

  • solitaryman says:
    30 ianuarie 2009, 01:30

    Un raspuns, in legatura cu ceea ce se afla in mintea unui om atunci cand face asemenea acte, ar fi acela ca poate doreste sa spuna ceva dar nu poate sa o faca altfel, sau nu vrea sa o faca altfel. Din nou imi cer scuze pentru precedentele acuzatii si de asemenea pentru faptul ca "am dat buzna" intr-un loc nu tocmai potrivit penrtu a-mi manifesta trairile dupa o zi nu tocmai buna. Sper sa-mi fie intelese si iertate greselile "precum si eu iert greselile altora". O seara/zi buna!

  • RADU - VASILE CHIALDA says:
    30 ianuarie 2009, 01:39

    scuzele sunt acceptate
    fiecare cu opinia sa
    un raspuns ai dat tu
    da, pote asa a gasit acel individ o metoda de a se revolta
    dar unde ar duce astfel de actiuni, daca nu, in cele din urma la vandalism
    oare acasa nu ar fi fost cel mai bine sa isi picteze peretii?
    poate ca era cel mai bine sa fie artist la el acsa

    p.s.
    nu ai dat buzna
    ti-ai spus parerea, si asta este cel mai frumos lucru pe care un om il poate face dincolo de alte aspecte ...

  • Iulian says:
    10 aprilie 2010, 17:24

    nu stiu cati ani ai tu, dar eu, ca si student, ma regasesc prin acea afirmatie si da,e si motto-ul blogului meu, ca al multor altora. De ce? Pentru ca mi-e scarba de politicieni, de tiganizarea Romaniei, de toate "show-urile" regizate de la tv care atrag incultii mai ceva ca pe muste kkt-ul, mi-e scarba de sistem, de modul in care a fost gandit, de faptul ca nu functioneaza dupa reguli rationale si nu cel mai bun castiga,ci cel care are mai multe relatii.

  • Radu Vasile Chialda says:
    12 aprilie 2010, 15:33

    iulian...
    am o varsta si eu
    tanar pe la vreo 8 ani de facultate, in anul 2 de doctorat...
    prost nu sunt... nici nu cred ca ai fi vrut sa spui asta...
    asadar... mahnirea mea este pe faptul ca nu este frumos sa se ponegreasca o expresie asa de celebra si un dicton nascut sa simbolizeze rationalitatea, si ninici nu este estetica o cladire mazgalita vandaliceste...
    mai mult
    cine crede ca asta este o reactie de om normal la cap greseste amarnic
    revoltele manifestate astfel deranjeaza...

Trimiteți un comentariu

nu te costa nimic sa adaugi un comentariu

News bog