29 august, 2009

Eu nu sunt X Man

de Chialda Radu Vasile
Miturile si legendele din copilărie Mi-au masacrat îngerii şi găgăunii din cap. Stele de pe cerul arătat de tata Înainte sa înceapă şcoala,  Mi-au furat dorinţa de-a fi extraterestru Şi mi-au dat cu maturitatea de pământ. Când am renunţat la dictando şi pătrăţele Mi-am definitivat scrisul de doctor Şi-a devenit iremediabil urât. Apoi am început să iubesc, Întâi o fată, apoi mai multe, Până când am uitat care din ele poartă aripi.  În cele din urmă mi-am luat zborul, Printre stele,  Cu extratereştrii,  Dincolo de nori. Aripile mele nu sunt de ceolofan expandat Căci nu vreau să păcălesc atmosfera. Sunt din pulbere de imaginaţie inocentă, Unse cu voinţa libertăţii, Cu amintiri din lumea poveştilor nemuritoare. Când am uitat să mai visez, Aripile au încetat să mai bată norii, Mi-am alungat extraterestrul din mine Şi-am izolat stelele, De pe cer, pe-un simplu tavan. Am ajuns s-arunc copilăria-n pod, Să-mi dau aripile la târgul de jucării, Să mint că nu am avut niciodată o bucăţică din cer, Iar despre extratereştri s-aud numai la televizor. Mi-aş dori un viitor, În care îngerii să nu mai fie consideraţi extratereştri, Oamenii să nu-mi mai interzică aripile Şi să scrie urât, pe dictando şi pătrăţele, Că nu sunt un mutant Să mă bifeze-n anale cu X.

1 comentarii:

  • Ramona B. says:
    31 august 2009, 16:12

    De multe ori dorim sa gustam din cele mai frumoase momente ale vietii. Autorul stie cum sa palpite la fiecare mangaiere din trairea acestor clipe. Mai degraba decat metaforele atent instrumentate te imbie atmosfera degajata, lumea propusa si dorinta de ideal.
    Nu ne ramane decat sa imprumutam sau sa ne confectionam si noi astfel de aripi pentru a prinde zborul curat al ingerilor.

Trimiteți un comentariu

nu te costa nimic sa adaugi un comentariu

News bog