07 septembrie, 2009

Muzeograful chior

de Radu Vasile Chialda

Ramonei Bratu

 

Am încercat să mulg

Vaca sacră a bătrânului Budda

Şi-am rămas şchiop,

Căci laptele-i era de-otravă plin.

 

Am profanat templul Cerului

Şi Soarele m-a orbit

Cu razele-i ca suliţe-ascuţite,

Înfipte în inima-mi de stâncă.

 

M-am suit pe Golgota

Cărându-mi tolba de gânduri crude

Şi nu am fost răstignit,

Căci nu eram deloc Mesia.

 

Am fărâmat o cărămidă

Scrijelind cu peniţa numele meu,

Crezând că Zidul Plângerii, îmi va ierta păcatul,

Căci nu am plâns destul.

 

Am furat o piatră din Mecca

Şi nici astăzi nu m-a întrebat cineva

La ce îmi foloseşte,

Deşi o port mereu ca talisman de gât.

  

Am dat o spargere la Delphi

Sperând că voi ghici-ntrebarea vieţii,

Oracolul era însă plecat din lume,

Se plictisise să fie vizitat.

 

Nu sunt un infractor, ci-un simplu orb,

Ce fură raze de-ntuneric,

Ce caută pocalu-amărăciunii

Şi sparge ziduri ca să vadă, că n-a văzut nimic.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

nu te costa nimic sa adaugi un comentariu

News bog