25 noiembrie, 2009

Aerian cu totul

 
Aerian cu totul… Ameţit… Cu capul în nori… Pe gânduri… Undeva departe… În vis… În realitate… Nu mai ştiu… După flori… După pene de porumbel… De undeva… De nicăieri… În mine… În minte… În fine… Nu ştiu… Parcă… Totul e o lume egocentristă… Nu… Raducentristă… Toate vin spre mine… Se prăbuşesc spre mine… Îmi sar în cap… Se ciocnesc… Reacţionează… Da… Chimie pură… Întreabă adolescentul pe bunicul său, cum e tataie cu iubirea… Ce este ea?...  Cum se face?... Răspunde bunicul adolescentului: e pură chimie copilul meu… Dar… Copilul tulburat de iubire, întreabă… Dar chimia ce este?...


Din ochii iubitei mele vii,
Eu am ales să cad şoptind,
În vidul prelung al privirilor ei
Aiurea aruncate spre mine.

Din pietre de râu smaralde,
Am pictat petale transparente de trandafir,
Pe şevaletu-nrămat de vişin tomnatic
Ţi-ai aşternut tu pletele-ţi de vin.

Eu ţi-am sorbit feteasca albă[1]
Ca spumele-n vâlcele repezi,
Iar tu mi-ai secătuit aorta
De sângele-mi băbească neagră[2].





Te-ai îmbătat din seva mea albastră
Şi mi-ai pozat pe pânză,
M-am ameţit din părul tău de blondă
Ca tu să-mi stai drept muză.

Încă mi-aduc aminte cântul
Ce-ţi poartă glasu-n gând la mine,
Ce mă-mbăta cu versuri calde
De la-la-la, de vin, cu tine…

Mai ştii când te-am ţinut în palme
Şi tu din aripioarele-ţi de flutur
Mai dus departe-ntre pereţi pictaţi
Cu nori deschişi pe cer senin?

Şi te-am pictat natură dragă
Cu sânii dezveliţi de pensula-mi virgină,
Să îmi zâmbeşti mereu de dincolo de ramă
Şi să îmi spui de sus din cui: tu încă eşti de vin… ă?!


[1] Feteasca albă este un soi de struguri tradiţional românesc, cultivat în majoritatea podgoriilor, în special în Moldova şi Transilvania. Vinurile obţinute sunt seci sau demiseci, cu un conţinut moderat de alcool (11.5-12%), aciditate şi zahăr, şi o fineţe naturală.
[2] Băbeasca Neagră este un vechi soi de struguri autohton, românesc, răspândit în podgoriile din Moldova, în special în podgoria de la Nicoreşti. Strugurii sunt rămuroşi, cu boabe de mărime mijlocie, rotunde, puţin turtite, de culoare neagră-albăstruie. Ajunge la maturitate deplină în a doua jumătate a lunii septembrie. Vinurile obţinute sunt de obicei vinuri de masă, cu o tărie alcoolică de 10-11%. Au o culoare roşie-vie, cu nuanţe strălucitoare, sunt lejere şi fructoase, cu o aciditate echilibrată. De origine controlată sunt vinurile de băbească neagră produse la Nicoreşti, dar se bucură de o bună reputaţie şi cele din podgoriile Odobeşti, Coteşti şi Panciu.


  
• In iubire, totul se schimba, toate devin insemnate: dintr-un nimic se naste un colos. (T. Arghezi)
• O mare durere sa iubesti, o mare nenorocire sa scapi de aceasta durere (I. L. Caragiale)
• Cand iubesti, descoperi in tine o nebanuita bogatie de tandrete si duiosie si nici nu-ti vine sa crezi ca esti in stare de o astfel de dragoste . (A. P. Cehov)
• Ce e dragostea? Nevoia de a iesi din tine insuti. (Ch. Baudelaire)
• Dragostea ii face pe oameni sa se simta egali. (F. Dostoievski)
• Ce sublima copilarie este si amorul ! (Al. Dumas - fiul)
• Omul are nevoie de dragoste. Viata fara duiosie si fara iubire nu e decat un mecanism uscat, scartaitor si sfasietor. (V. Hugo)
• Dragostea e asemeni febrei ; nu le putem stapani pe nici una si nici nu putem limita durata sau intensitatea lor. (LaRochefocauld)
• Dragostea, sub toate formele ei, este drumul unic care duce spre puritatea morala. (P. Lescot)
• Dragostea este sentimental cel mai maret, care face minuni, care faureste oameni noi, creeaza cele mai mari valori morale. (A. S. Makarenko)

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

nu te costa nimic sa adaugi un comentariu

News bog