07 iulie, 2010

Footbal, War & Vuvuzelas



Am urmărit seara trecută prima semifinală a W.C. South Africa 2010. S-a înscris repede, aşa că portocala mecanică olandeză nu se grăbea să facă un meci mare... Marius venise să vadă meciul abia prin minutul 30. În timp ce-i povesteam cât de plictisitor este... totul se schimbă dintr-o dată, 1 la 1, înscrie Forlan, iar la pauză televiziunea care transmitea meciul îi arăta pe cei doi căpitani înscriind: Olanda - Uruguai (de altfel, surpriza de până acum a cupei mondiale) la egalitate. Uruguai trăgea speranţe, însă Olanda nu turase moatoarele încă. 
Comentarii la pauză:
Ok! Bucurie mare!... La etajul 2 un uruguaian îşi permisese să cheltuiască 30 de euro pe o vuvuzelă... Şi când mă gândesc că marius găsise una în parc la meciul dintre Germania şi Argentina, 4-0... Nu a luat-o... m-am bucurat... nu le suport... Aşadar... Uruguaianul sufla bucuros in vuvuzelă, la început l-am înţeles... era 1-1.
Cea mai tare chestie... Citesc o ştire cu câteva zile în urmă despre pregătirea meciului dintre Spania şi Germani în semifinale. Titlul mare: Ciocnirea civilizaţiilor - Subtitlu: Şoc... caracatiţa Paul a prezis... Spania, Campioană mondială... Mi-am zis că pare să fie interesant... Ce caracatiţă... Ce Paul... Ce mai este şi asta?... ştirea spunea că în Germania se pregăteşte războiul cu Spania din semifinale însă jucătorii sunt demoralizaţi cu totul deoarece o caracatiţă prezicătoare a ales ca Spania să fie câştigătoarea meciului... Supărare mare, din câte am înţeles, deoarece nemţii erau foarte superstiţioşi... Ce nevoia... Mi-am spus... Nemţi superstiţioşi?... Unde ai mai văzut aşa ceva... a spus Marius. Concluzie: de când în naţionala Germaniei joacă 13 din 23 de jucători de origine non-germană, ba chiar şi negri, iar fratele unuia dintre ei le-a dat gol jucând prentu statul african Ghana şi l-a accidentat pe Michael Ballack, căpitanul care nu a reuşit încă să joace la acest campiona mondial, Germania a devenit superstiţionasă... Mai mult, o ştire din presa germană susţinea că antrenorul germaniei, care nu este antrenorul germaniei, culmea, pentru ca nu semnase nici un contract cu federaţia germană de fotbal, a devenit şi el, brusc superstiţios şi poartă un pulover albastru, căci de fiecare dată când l-a purtat echipa manschaftul lui a castigat cu 4 goluri înscrise... Ciudat...~Tui ~mam ei de superstiţie... că românii s-au luat după nemţi... Romanii au cică, un cimpanzeu care a prezis că România va fi campioană mondială în 2014... Da! Da!... Să trăiesc să o văd şi pe asta!...
Vuvuzela 2... După cum rage în vuvuzelă uruguaianul a început repriza a doua... Nu ştiu ce le-a spus la pauză antrenorul, dar Olanda a început să ne arate de ce este mecanică, deşi încă nu am înţeles de ce este ca o portocală... Olanda a mai dat două boabe uruguaiului şi i-a liniştit... Staţi cuminţi că aţi ajuns şi-aşa prea departe... Aşa parcă le spuneau olandezii zburători uruguaienilor... cu toate că în presa de dinaintea meciului vuia titlul: Uruguai nu e Forlan... Şi atunci vuvuzela uruguaianului de la 2 s-a stins... De la 3-1 nu l-am mai auzit... în schimb i-am auzit asurzitor pe cei din tribunele meciului... Infernală gălăgie... Nu suport Vuvuzelele...
Cu 4 minute înainte de final vuvuzela de la 2 a intrat in faza 3... A marcat Uruguaiul... Nu am fost pe fază... Când m-am întors către TV am întrebat: A marcat Forlan? ... Un cor glumez susţinut de Santos Sazlor, colegl de apartament din Brazilia, mi-a răspuns: Uruguai nu e Forlan... Am râs şi eu, ce să faci, doar eu le-am spus ştirea asta.................................. Şi parcă semnifică faptul că germania o să stoarcă portocala mecanică în finală... Aşa îşi fac curaj germanii... Să vedem... Mai are de trecut de Spania în seara asta.
Azi am citit iarăşi cum pregătesc nemţii meciul cu Spania... un mic secret... Spania oricum e mai tare decât toate echipele... Şi am citit asta: presa germană nu mai scrie nimic despre acest meci, ci doar publică o fotografie zguduitoare... am să v-o arăt şi eu...
Da!... Am ajuns să cred că footbalul se joacă mai mult pe hârtie şi în minţile oamenilor, decât pe teren... Da! şi nu mint, nu greşesc ce spun... Numai să comparaţi câţi jucători sunt deplasaţi la Campionatul Mondial şi câţi membri ai stafului are fiecare echipă... În comparaţie cu jucătorii, cifrele sunt zguduitoare, să folosesc termeni a la Sport.ro şi a la Pro.tv...
În final, un sfat prietenesc... Nu lăsaţi prietenii să vă umple timpanele cu sunete de vuvuzelă... Omorâţii înainte să le cumpere...

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

nu te costa nimic sa adaugi un comentariu

News bog