09 iulie, 2010

În căutarea dumnezeului meu

Anul trecut m-am lepădat de-apartenenţă la tine...
Anul acesta m-am bătut cu răul, să-mi fie bine...
Anul ce vine, probabil, mă voi închide-n sine.

În prămăvara aceasta voi face o baie de lumină,
La vara voi petrece numărându-ţi norii-n senin,
În toamna promit că te voi absolvi de-a facerii vină,
La iarna mă voi împărtăşi din nou, cu pâine şi vin.

De luni îmi cumpăr loc în paradisul tău,
De marţi nu-mi mai trimit fiinţa-n hău,
De miercuri sigur nu voi mai privi spre sine,
De joi voi şterge-a ta memorie din mine,
De vineri nu mai scriu cuvintele-n pustiu,
De sâmbătă uita-voi sfinte cărţi, de tine pline,
De duminică uita-voi credincios să-ţi fiu.

De-un an încerc s-alug din mite demonii pieirii,
De-o lună i-am închis în indexul imaginaţiei mele,
De-o săptămână mă întreb ce-i utopia fericirii,
De-o zi m-aştept să fiu strigat de nimfe şi de iele,
De-o oră mă tot mint că nu fac rău deloc iubirii,
De un minut mă plimb cu gândul printre stele,
De-o clipă s-a oprit în mine,-atât, esenţa nemuririi.

De-alaltăieri m-am îmbrăcat în hainele-mi de gală,
De ieri mi-am mângâiat cu-o rugă sufletu-mi de jar,
De azi încep să mă întreb de astă lume goală,
De mâine-şi duce-n umbră-„a fi”-ul înzadar.
Poimâine!... Cine ştie?... O lume mai reală.

De mii de ani cerşim speranţă din mega-bunătatea ta,
De evi întregi îţi construim religii să-ţi demonstreze firea,
De secole de-a rândul ţi se-aduce-ofrandă-n casa ta,
De zeci de ani a lumii rugă-ţi cere ne-ncetată mântuirea.
Tot ce-mi doresc... Eterna-ţi fire de s-ar uitat la-a mea.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

nu te costa nimic sa adaugi un comentariu

News bog