16 septembrie, 2010

La mila sufletului meu

de Chialda Radu Vasile 

Făptură albastră ce-mi cutreieri simţirea,
Fiinţă aleasă ce-mi răscoleşti prin vene,
Creatură demonică ce-mi tulburi trăirea...
Fiară din vis ce mi te-arăţi prin semne!

Curată dorinţă ce-mi ucizi amăgirea,
Iubire celestă ce-mi scuturi privirea,
Amară plăcere ce-mi eşti de vină...
Tu calmă sortire nu-mi cere lumină!

Căldura ce-n piept se răceşte treptat
Cedând inimii puterea-i de viaţă,
N-aşteaptă prea mult întinsă pe pat
Să ţi se-ofere cu-n zâmbet pe faţă!

Nicicum n-am cum să mă fac înţeles,
Trăind prin tine mereu când iubeşti,
Mă las întru totul ţie, n-am de ales,
Destinul şi soarta sunt drumuri fireşti.

Glosarul divin deschis la pagina ta
Şi amintirea-ţi ce înc-o mai port în minte,
Mă sperie crunt, n-am ce mai sta,
Între icoane cu tine, încă iubite şi sfinte.

Dar nu mă laşi să mor, ci mă iubeşti cu sârg,
Nu mai doreşti să fiu alături de pura ta fiinţă,
Mă plimbi ca sclav al tău din vamă-n târg,
Sperând să scapi de trupul tău şi umilinţă.

2 comentarii:

  • Laura`s Leckereien / Bunatatile Laurei says:
    17 septembrie 2010, 00:00

    Hallo D-le Radu si bine v-am regasit!
    Minunate aceste versuri!
    Fiind abonata Blogului D-voastra am avut ocazia sa citesc citeva versuri inainte sa intru pe Blog ai mi-am zis ca, aceste versuri minunate trebuie neaparat laudate.
    Si asa citind mi-am adus aminte de unul din poetii mei preferati, cu care am observat aveti un stil ceva comun sa zic asa.
    Acest poet este Rainer Maria Rilke!

    Va felicit pentru versurile minuate si mai ales va invidiez putin(hi,hi-glumesc bineinteles)pentru fantastica putinta de a lega cuvintele in versuri care citindu-le parca prind viata....

    Multe salutari de pe meleguri Austriece!
    Cu prietenie si respect
    Laura S.

  • Radu Vasile Chialda says:
    17 septembrie 2010, 00:23

    buna dimineata as putea spune acum... e ora 12.18 aici unde sunt...
    nu cred ca am avut ocazia sa va spun...
    dar sunt de mai bine de 6 luni in berlin
    sa imi finalizez studiile docorale...
    este ultimul pas inainte de a finaliza teza de doctorat in filosofie
    aceste versuri le-am scris aici in berlin...
    de fapt... berlinul m-a inspirat mult
    am scris aici cred, mai mult de 40 de poeme
    am reusit sa pun pe blog o parte din ele
    putine, atata cat internetul m-a lasat...
    asemanarea cu rilke mi se pare magulitoare... este si unul din poetii mei preferati... alaturi de blaga si poe...
    dar va multumesc de atentia acordata si sper sa nu va fi dezamagit arteptarile...

Trimiteți un comentariu

nu te costa nimic sa adaugi un comentariu

News bog