31 ianuarie, 2011

Apă caldă de la panourile solare la Avrig, Bradu şi Săcădate

de Dan FRÂNCU
 
Conducerea administraţiei locale avrigene este hotărâtă să se implice în cât mai multe proiecte ce au ca obiectiv producerea de energie prin folosirea resurselor regenerabile, nepoluante, pentru a-şi îndeplini obiectivele impuse prin Master Planul Energetic, programele şi strategiile deja aprobate.
Administraţia avrigeană intenţionează să monteze panouri solare pentru producerea de apă caldă menajeră şi agent termic pentru încălzire pe căminele culturale din satele Bradu şi Săcădate, precum şi pe Sala “Pavilion” a Casei de Cultură a oraşului Avrig.
Pe lângă aprobarea documentaţiei tehnico- economice (Cererea de Finanţare şi Studiul de Fezabilitate), aleşii avrigeni au fost de acord şi cu acordarea contribuţiei proprii necesare implementării proiectului, în valoare de 359,808 mii lei (din care: 116,164 mii lei reprezintă 11% din cheltuielile eligibile şi 243,644 mii lei reprezintă contribuţia solicitantului la cheltuielile neeligibile), precum şi acoperirea oricărei cheltuieli suplimentare care va surveni în perioada implementării.
Valoarea totală a investiţiei este de 1299,684 mii (inclusiv TVA), din această sumă 243, 644 mii lei reprezentând valoarea neeligibilă a proiectului, iar 1299,684 mii lei, valoarea eligibilă.
Primarul Arnold Gunter Klingeis a fost împuternicit de Consiliul Local Avrig să reprezinte oraşul în relaţia cu autoritatea finanţatoare şi la semnarea contractului de finanţare.
În acest moment, Avrigul mai este implicat în “Programul privind instalarea sistemelor de încălzire care utilizează energie regenerabilă, inclusiv înlocuirea sau completarea sistemelor clasice de încălzire” cu încă un proiect, aflat în stadiu de implementare, prin intermediul căruia cele două grădiniţe din oraş şi clădirea primăriei vor fi dotate cu panouri solare.

6 comentarii:

  • Laura`s Leckereien / Bunatatile Laurei says:
    31 ianuarie 2011, 10:08

    Buna D-le Radu!

    Parerea personala pe care am analiza-o de ceva timp impreuna cu sotul meu(am vrut sa folosim si noi acest sistem), este ca, acest "sistem" de a obtine energie "verde" este sa zicem asa folositor, dar din punct de vedere financiar, O CATASTROFA!!!
    Sistemul costa foarte mult si intretinerea la fel.
    Chestia este ca, in ziua de astazi se calculeaza doar profitul "BRUT", dar in realitate ceea ce se economoseste este in final (pe o perioada de citva ani) = 0

    Iar toate aceste costuri, va trebuie sa le plateasca cei care muncesc zi de zi..Adica toti cei care au un loc de munca.
    Dar oare citi vor ava un loc de munca in 5-10...ani?Citi vot fii someri...?
    Oare cei care au un loc de munca cite costuri va trebui sa traga?

    Deci in consecinta este un cerc vicios care ia dimensiuni tot mai mari si pe care nimenea nu l-e mai poate tine in friu.Sa l-e controleze.
    Parerea mea este ca NU tot ce se hotareste la nivel- EU trebuie neaparat realizat.

    Noi trebuie sa invatam sa traim cu ce avem si sa fim economici.
    Sa traim cu natura si sa nu favorizam toate "ideile" unor oameni care au pozitii in politica, economie... si la care "PROFITUL" este important.

    Cit mai mult luam de la EU cu atit mai mult n-e SCLAVAGIM.
    Cit mai multa "TEHNICA" folosim si favorizam, cu atit mai mult sintem dependenti de cei care alearga dupa "PROFIT".
    LIBERTATE- in ziua de astazi este ceva foarte "pretios" si fara sa observam, din zi in zi ne-o vindem.
    In curind vom constata ca sintem SCLAVI-in urma hotaririlor luate, fasa sa vedem relitatea in fata si fara sa gindim , oare ce se va intimpla miine, in anul urmator, s.a.m.d.

    Din cite am descris mai sus, se pare ca am deviat putin de la subiect.....
    NU,NU AM DEVIAT ci tocmai aceste "SOLARII" sint unul din multele motive care , fara sa observam l-e luam de bune si de fapt in realitate , nu este asa.

    Nu stiu in ce masura m-am facut inteleasa, dar sper, sper foarte mult ca aceste rinduri, intr-o oarecare masura sa ajute la a n-e pastra "libertatea"....

    Cu deosebit respect si pentru o lume mai buna, libera, cu mai mult respect pentru tot ceea ce ne inconjoara,

    Laura S.

  • Radu Vasile Chialda says:
    31 ianuarie 2011, 21:24

    de departe un post la care nu ma steptam ca cineva sa reactioneze...
    ma bucura pozitia adoptata...
    articolul nu este scris de mine ci de dan francu, jurnalist local...
    am inteles foarte bine puctul dumneavoastra de vedere, insa cati ca dumneavoastra mai sunt astazi...
    intr-adevar oameni causa profit azi pentru ceva pentru care inca nu a muncit nimic...
    in acest sens nimic nu se va realiza...
    oamenii, romanii in mod special, nu sunt rabdatori...
    unde sa mai spunem ca toate costurile sunt din bani publici...
    desi nu se spune asa este...

  • Laura`s Leckereien / Bunatatile Laurei says:
    2 februarie 2011, 14:54

    OOOOOOOO...je!!!!!!!!!
    Gramatica Ro. ma lsa de tot!!!!
    Scuzele de rigoare!

    Da, am vazut titlul si cum "acum in aceste vremuri" totul este in schimmbare , se cauta atlternative sa se poate cica "trai mai bine" si de fapt se dovedeste prin aceste alternative doar "contrariul" , sint si eu una dintre acele pers. care caut alternativa, dar cu siguranta NU intr-o noua tehnologie care nu duce decit la probleme in ziua de azi "psihice"....
    Am zis ca sa imi exprim parerea si poate si altora care "poate, sper" ca citesc acest articol... sa-i fac putin sa reflecteze si cel mai important sa "SOCOTEASCA".

    Iar ca Romani sint NERABDATORI- sint f. convinsa, odata am fost si eu la fel.
    E de inteles pe o parte, cu atitia ani de retinere de la multe chestii in perioada lui CEASCA...
    Oamenii au impresia ca le-a scapt ceva, vor sa aiba acum , miine cine stie, doar a trebuit atitia ani doar sa visese la una, alta ....dar am avut siguranta de miine, pe acer acum o c-am pierdem, sau????

    Dar oare de ce avem nevoie sa fim fericiti si multumiti?

    Daca am reflecta mai mult la ce ne face intr-adevar "OAMENI FERICITI SI IMPLINITI" cu sigurana vom avea o viata/lume mai buna!!!

    Multe salutari de pe meleaguri Austriece!
    Cu deosebit respect si prietenie,
    Laura S.

  • Radu Vasile Chialda says:
    2 februarie 2011, 16:22

    va salut si eu de pe meleaguri germane... de doua saptamani sunt si berlin, pentru un mic stagiu de documentare...
    mai am de stat cateva zile si ma voi reintoarce in minunata noastra tara...
    ce sa spun... sper ca oamenii sa citeasca cat mai mult aceste comentarii... ar fi extraordinar daca ar constientiza gravitatea lucrurilor de azi... dar oamenii sunt din ce in ce mai creduli...
    sunt deja prea obisnuiti sa fie mintiti si manipulati incat nici nu mai stiu in ce sa creada...
    vai de ei...
    le plang uneori de mila...

  • Laura`s Leckereien / Bunatatile Laurei says:
    2 februarie 2011, 23:12

    Hallo!
    Zice-ti ca sinteti pe meleaguri germane?
    Cum va place Berlinul?
    Eu inca nu l-am vazut doar München-ul acum citva ani buni....
    M-am distrat putin la comentariul scris de Dv.(hi,hi...)
    Dar stiti ceva, aceasta lume are si partile ei frumoase..... de aceea inchei aici aceste comentarii care din pacate deprimeaza = Burnout Syndrom, si va urez ca sederea in Berlin sa fie cit mai frumosa si sa va intoarceti acasa cu amintiri placute si experiente pozitive!!!
    Cu prietnie si respect
    Laura S.

  • Radu Vasile Chialda says:
    3 februarie 2011, 08:56

    intr-adevar comentariil ne arata deprimarea si lipsa de solutii...
    nu e vorba de distractie... ci de constatare... zic eu.
    berlinul e adoua mea casa in pregatirea profesionala, nu sunt la prima escapada... am mai fost...
    e un oras cosmopolit... curat... urias fata de ce suntem obisnuiti sa vedem in romania si cochet...

Trimiteți un comentariu

nu te costa nimic sa adaugi un comentariu

News bog