23 ianuarie, 2011

Braşov - capitală ecologică

Călătoresc de mai bine de 4 ani între Ardeal şi Moldova, mai precis între Sibiu şi Iaşi, iar ca sa fiu mai specific: între un oraş de munte, Avrig, şi Iaşul celor şapte coline, aşa cum se mai zice prin părţile locului. Nu contează de ce călătoresc, nu vreau să îmi fac reclamă de nici un fel. important este că trec prin multe alte oraşe în drumul meu, atât la dus, cât şi la întoarcere. Mai nou, mai am drumuri şi la Buzău, tot cu dus-întors. 
Mereu, ori că mă îndrept spre sud, ori ca mă întrept către nord-est, sunt nevoit să trec prin Braşov. Da! despre Braşov vreau să vorbesc câteceva; despre Braşov doresc să adaug câteva remarici; către Braşov îmi îndrept atenţia şi voturile mele.
Deşi aş fi tentat să vorbesc despre Sibiu, un oraş care depăşeşte, cred eu, fără să fiu câtuşi de puţin părtinitor ori patriot local, orice altă urbe românească la capitolul acesta, sunt nevoit să admit ca din cele 10 oraşe înscrise, aş prefera Braşovul. O parte din celelalte nu au fost incluse pe lista mea de vizite, dar cealaltă parte mi-au iesit, pot spune, mai rar, sau mai des în drumul meu. Dar dintre toate, parcă Braşovul mi-a ieşit un pic mai mult în evidenţă. Poate că se află la răscruce de drumuri, poate că este un oraş de munte, ori din orice alt motiv.
Braşovul ţine pasul cu trendurile ecologice... Într-una din traversările fugitive dinspre Codlea către Hărman, anume, o parte importanta de periferie, centru, gară şi zonă industrială, cu toate că  era o oră destul de matinală, la majoritatea porţilor erau trei feluri de tomberoane, semn că era zi de colectare, şi nu una oarecare, ci una selectivă. Presupun că şi tomberoanele de după blocuri se întâmpla acelaşi fenomen. De asemenea, nu demult, chiar în această iarnă, am observat că pe arterele principale, în loc de tomberoanele obişnuite cu antiderapant, erau plasate cuti speciale cu altfel de materiale anti-gheata si zăpadă, decât nisip şi sare. Ştim foarte bine că sarea macină asfaltul, iar nisipul provoacă ulterior acea mocirlă, noroi, destul de incomod şi enervant, de care fugim mereu cu toţii. Soluţia aleasă de primăria Braşovului, probabil, şi spun probabil deoarece nu ştiu a cui a fost ideea, însă tind să cred că totul este sub directa coordonare şi supervizare a acesteia, era de a preveni atât mizeria provocată de nisip, cât şi erodarea asfaltului, dacă nu mă înşel, proaspăt renovat în urmă cu ceva timp.
Tot în Braşov am avut, iaraşi spun, în afară de Sibiu, o experienţă plăcută, anume, aceea de a găsi, cu toate că, mărturisesc, nu am ajuns prea des prin părţile periferice, la pas, din doi în doi stâlpi, pe stradă cosuri de gunoi. practic nu trebuia să te enervezi prea tare că păstrezi prea mult hârtia în buzunar, ori că eşti nevoit să arunci un ambalaj pe strada.
Şi pentru că nu le ştiu pe toate, pentru că nu sunt prea ancorat în acest domeniu al ecologicului, deşi mie imi place să respect acele minime norme ale decenţei ecologice, vrând-nevrând, pot să mai amintesc în dorinţa mea de a-mi motiva alegerea de a vota Braşovul ca şi capitală ecologică, faptul că pe-acolo pe unde am trecut, niciodată nu am prea văzut în Braşov peturi aruncate aiurea, hârti împrăştiate în jurul coşului de gunoi, coşuri de gunoi suprapline; aşadar, un oraş, cât de cât îngrijit din acest punct de vedere.
Votez deci, pentru Braşov.
pentru cei care doresc sa voteze pentru a sustine orasul Brasov, ii invit sa se subscrie AICI 

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

nu te costa nimic sa adaugi un comentariu

News bog